Entrepreneur misidentified as Google founder’s mistress can sue magazine

The page from People Magazine showing Nathalie De Clercq misidentified as Amanda Rosenberg.

A tech entrepreneur can sue People magazine for misidentifying her in a photo as Google co-founder Sergey Brin’s mistress, a Manhattan judge has ruled.

The September 2013 article “Billion-Dollar Breakup?” ran an image of businesswoman Nathalie de Clercq with a caption identifying her as Google staffer Amanda Rosenberg, Brin’s gal pal.

The two women are unrelated, although they have similar physical attributes.

A photographer had snapped De Clercq while she was cycling and wearing Google Glass, an accessory also favored by Rosenberg.

People tried to get the $4 million suit tossed, arguing that the article didn’t harm De Clercq’s reputation.

In an interim ruling released this week, Manhattan Supreme Court Justice Anil Singh disagreed with People’s argument.

A People spokeswoman said, “We cannot comment on ongoing litigations.”

The parties are due in court in June.

 

We recommend you visit the following site for more complete information and related topics. Article source: http://nypost.com/2015/04/08/entrepreneur-misidentified-as-google-founders-mistress-can-sue-magazine/

Comments are closed.